BAKDAGS!

Ja. som rubriken väldigt tydligt antyder så har jag varigt i bagartagen, eller jag och jag. jag och adam närmare bestämt.
det hela började när vi i skolan tyckte att bakning var ett bra sätt att tjäna ihop pengar till klasskassan,  vi blev placerade via recept. jag och adam blev inskrivna på "kärleksmums", såna där mjuka chockladkakor med glasyr på.
våra steg styrde raskt mot ica, där ingredienser skulle inhandlas.
det gick enligt planen, dagen fortlöpte, jag hade badmington-träning. torskade ganska rejält. jävla karl!.
sedan så kom jag hem.. duschade och åt ett äpple samt en banan,. gick ner och knackade på adams dörr.
med ringliga steg styrde vi mot david. ingenting,.. jag säger, INGENTING skvallrade om ett mindre katastrofalt försök att baka dessa underbara bakelser.
när vi var klar med själva smeten upptäckte vi att formen var för grund. vi gjorde ett försök.
sedan när kakan skulle plockas ut ur ugnen såg vi att den var väldigt tunn,. så vi kom på den eminenta idèn att vi skulle kompensera den lilla mängd kaka med en större mängd glasyr.
vi påbörjade glasyrmakandet men upptäkte sedan att vi hade glömt floursocker, varpå vi rusade til ica för att inhandla detta.
när vi hade kommit en bit med glasyren och det bara var floursockret kvar, så läste vi på receptet "doseras efter behov" .. JAVISST! tyckte vi. och öste på en bra mängd floursocker. smeten kändes något tjockare,
"nu är det dags att hälla på detta nu då!" - utbrast jag, jodå. .det såg väldigt smakligt ut när glasyrlagret täckte våran pepparkakstunna mjukchokladkaka. klockan tickade, någon timme senare när vi skulle kolla till kakan (som för övrigt stod i fönstret) upptäckte vi till våran stora förvåning att glasyren var precis lika flyktig som vid appliceringen. "men faaaaan då!" - utbrast jag med en undertryckt ton av besvikelse i rösten. ja.. det fick bära eller brista tyckte vi..  vi började med att dela upp kakan. varpå floff kom in och mycket passande utbrast "vad i hela helvete är det där missfostret???!!" jo.. han hade förvisso rätt.. den var inte vacker. det var en styggelse. denna kaka kommer hemsöka mina drömmar förevigt.

nu är iallafall kakorna packeterade (en slags brun gröt på burk) får se om någon köper skiten. tvivlar.. men bättre försök nästa gång,.  tja.. om nu än kakan blev en mardröm. så hade vi många skratt iallafall.. kvällen 10/10. .kakan. .-44/10


nu får man se om man kommer att kunna sova.. styggelsen kommer sitta som inbränd i mina ögon.. inpräntad i minnet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bilder jokkmokk.. Bilder :P Skulle verkligen vilja se denna styggelse! Hoppas du har de bra och snart är det dags för mig och Timmy och komma upp och hälsa på dig!

2009-01-31 @ 12:31:51
URL: http://emelieogren.blogg.se/
Postat av: Robban

du måste fan baka åt mig nå gott nån gång för fasen !

=P

2009-01-31 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0