Juletid

Nu står julen för dörren åter igen. den dag på året då alla barn är glada.. alla föräldrar ser glatt på medans deras barn glufsar i sig av våran kapitalistiska syn på julen.. Vinst.. pengar, ägande och frosseri. det är vad julen igentligen handlar om. det ekonomiska hjulet snurrar vidare.. men alla andra då ? folk som inte har någon familj ? som sitter ensamma hemma och är allmänt deprimerade. om dessa bara visste vad de inte förlorar.. det handlar inte om "familj" utan om ägande, egendom. välfärd.. varför kan man inte bara ge bort någonting man gjort själv ? någonting som verkligen förmedlar känslan. som verkligen talar om "jag älskar dig" till familj och vänner..
men detta finns inte längre.. må ha funnits en gång, men inte nu längre. allting såhär innan jul handlar bara om stress.. man måste stå alla till lags och ge bort någon jävla present.. jag själv har åter igen tvingats gå med på detta.. så jag valde att ge bort alladinaskar till alla giriga jävlar som så gärna vill ha någonting nytt att äga.. då är ju alladinaskarna perfekta.. frosseri och ägande i ett och samma gula paket.. perfekt! kan man tycka.. men ack så fel..

och sen om vi kollar på den hära jävla domino effekten som amerikanerna har dragit på oss.. den mörka ekonomiska skuggan som ligger över vårat lands hårt arbetande människor.. mödrar och fäder förlorar deras leverne.. samt människor som nyligen tagit studenten.. att leva själv blir så svårt.. ack.
jag hatar att vara människa. det är ett hårt straff att få.. tänk om man var te'x en liten näbbmus.. det enda man behövde oroa sig för är en och en annan elaksinnad utekatt alternativt en väldigt oturligt placerad musfälla..

tja.. klockan är 23:17.. borde sova eftersom jag ska upp i ottan.. fixa och dona för julen. sen ska butiken öppnas, smilet ska spännas på. och så börjar det igen.. sista köpesfrossan innan julmaten.. *suck*
nog för att butiksjobb är otroligt kul och stimulerande, men just nu på julen är det nästan för mycket, stress stress stress. skut tomtejäveln och få det överstökat..

nu börjar jag bli lite arg här känner jag.. lika bra det ändå.. kanske ska logga in på CS och lägga in några snygga headshots bara för skojs skull.. äh!. vem försöker jag lura.. inga p11 som spelar vid den här tiden. .bara bra spelare online nu. kanske ska göra någonting annat. *skrivkramp*

längtar tills juldagen.. dra några pilsner. kalasa runt, kanske fixa ihop min kompis med den där snygga nätta tjejen som han är så otroligt betuttad i.. "låt barnen leka" jaaassåå! må så vara.. ;)
juldagen super man bara för att man ska glömma senaste kontouttdraget och det faktum att man måste leva på nudlar resen av månaden (inte jag då alltså.. kom ihåg.. jag var smart nog att köra på alladin/paradis askar) så jag kan ta mig en pilsner med gott samvete,

detta är väl det jag hade att dela med mig av denna gången.. ledsen läsare om jag varigt dålig på att skriva. ska bättra mig.. jag lovar.. *fy micke lilla* godnatt skitungar.. hoppas tomten stoppar er i säcken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0