En tid sedan,.

Jag måste erkänna att jag har varigt otroligt svag,. Jag har kommit med allt fler dåliga svepskäl för att inte skriva, jag har inte tid, jag måste göra ditt och datt.,.. men sanningen är i sig att tiden alltid finns!, det är bara en fråga om engagemang.
och det måste jag (med en knöl i bröstet) erkänna att jag saknat på senare tid.,.. men det har inte hindrat mig från att suga in all skit som circulerar runt om i världen., jag menar.. IPRED... vilket jävla skämt, det är mer än blott ett skämt., det är ett hån mot vad allt som rättigheter innebär,. om man inte får vara anonym på internet,. vars annars ?!,. jag tror nog att de multinationella företagen (microsoft,mac, och diverse stora skivbolag, filmproducenter samt speltilverkare) tjänar tillräckligt mycket pengar,. sen att de vill logga alla bloggare,. samt införa skatt på sajter som youtube,. vars i helvete finns anonymiteten !?,. allting som EU-parlamentet och den svenska riksdagen kokar ihop är skit,. allting är skit,. när ska det sluta !?., när hela jordens befolkning har sändare i kroppen som registrerar plats tid och tankar ?.

det är klart,. mänskligheten är påväg ut mot ett stup,. vi utplånar oss själva,.
varje dag så ser man familjer, familjer där både föräldrarna och barnen går runt med falska jävla smil, de är så dunkla, så oäkta. dess värderingar ligger på grund,. man kan inte vara annat än förbannad när man tänker på detta,. vars finner dessa människor lycka om inte i ägande ?,.  mänskligheten äcklar mig,.

detta om detta,...

tiden sedan mitt senaste blogginlägg har varigt mycket givande samt turbulent,. mycket har hänt.. ont om gott,. människor har brytigt upp, och människor har knytigts samman. en fylla här och där samt saker man gjort som man inte är stolt över,. ingenting kan bli ogjort,. men gjort är gjort och jag står för allting jag säger och gör,.
tänka sig så glad man kan vara över något så sjävlklart som vänner, nog för att då och då så känner man att det inte är så självklart,.. vänskap är någonting som är mycket skört,. och som likt en inlagd mentalpatient kräver regelbunden vård,.

jag blir så otroligt glad när jag tänker på de som står mig närmast,. de finns inte vara där,. de håller min värld från att rasa samman,. ett stort tack till er,.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du...

Du finns där var dag,. du finns där var minut,.
du är där när jag somnar om natten och du är där när jag vaknar,.
blott bara i mina tankar, men du är ändå och kommer vara det en tid.
jag förstår inte varför jag är så svag när jag ser dig.
kanske det kan bero på att blotta åsynen av dig blottlägger min själ.
kanske det kan bero på att du är länken som knyter universum samman,.
du är viktigare än vad du någonsin vågat tro.,

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ja tänk vad kärleken kan göra med en människa,. så otroligt vass men ändå rund och varm,. som en stor nallebjörn man aldrig ville släppa taget som som barn,. men en dag så växer man ifrån den, eller så lossnar en arm eller ett öra,. skador som går att laga men som alltid kommer lämna en sömn som kommer gå upp,.. om man nu inte är en jävligt bra sömmerska,...  och det vill jag påstå att jag inte är,.

folk kallar mig för en sociopat,. men det är långt ifrån sanningen. Jag har känslor, men jag har stängt migsjälv, inget får komma ut eller in., men nu på senare tid känner jag att min fasad har brustigt. det jag vaktat så hårt har börjat sippra ut,. om än i små mängder,.. en dag ska jag förtjäna dig., kanske inte idag, kanske inte heller i morgon. en vacker dag lovar jag migsjälv.,  vi ska dansa i månljuset du och jag,. jag ska kamma undan ditt vackra gyllende hår och kyssa dig ömt,.

godnatt - /mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0